søndag 10. april 2011

fargerebell

for litt siden, når alt det hvite måtte vike, kunne jeg jo ikke velge blant vanlige trendfarger.
Å nei da.
Jeg har - når det kommer til farger og interiør - store problemer med å følge strømmen. Denne gangen
var det utgangsdøren og de hvite ikea utemøblene som skulle få farge. Vanligvis ville jeg helt
klart valgt grått, eller sort. Men når hele Norge hamstrer grå og sorte utemøbler på Jysk, så er
der et 'kjærringa mot strømmen' fenomen  som slår inn hos meg. Jeg må gjøre opprør! 
Så det jeg gjorde var å kjøpe bondeblå  til utgangsdøren og bygderød til utemøblene. Alle var i sjokk:-)
Fargene finnes på Jotuns klassikere, 60 tidløse farger. Og hvis man kaller de retroblå og urbanmursteinsrød,
ja da funker det sikkert ennå bedre. Jeg går bare å venter på å få ha koksgrå for meg selv igjen!


I dag er det litt rydding i hagen. Mitt hagearbeid er ikke grønt,  men består av å løfte på 1000 runde
steiner og rense de for løv, jord og litt hundbæsj. Gleder meg til å spyle over til slutt. Solen jobber med
å bryte gjennom disen her i dag, så dette blir en like fin dag som i går. Fin Søndag til dere!



6 kommentarer:

  1. ...når jeg kikker ut vinduet på loftet der jeg har god utsikt over hagene i nabolaget, ser jeg faktisk mange bonderøde benker! Grunnen til det, er at det bor gamle folk der, som ikke har gjort stort siden sist fargen var hot. Hehe..
    Og jeg ser mye grått og svart, ja..
    Kos deg med steinvasking i sola, godt når det er gjort!

    SvarSlett
  2. hehe, stilig! Det er "kjærringa mot straumen"-fenomenet som driv emdringar framover veit du ;)

    SvarSlett
  3. Måtte både smile og småknise litt, søte du...*blunkesmil*

    Håper helgen har vært flott, og at du får en flott flott søndag videre*smile*

    Stor søndagsklem

    SvarSlett
  4. Hahaha,så bra! Ikke sant det er irriterende, når alle skal ha det samme som deg ;)

    SvarSlett
  5. hihi...
    herlig! rebell-tone :0)
    håper dagen har vært fiiin -
    og at hagen er blitt rensket for hundebajs :0)
    STOOOR klem!

    SvarSlett
  6. jeg burde kanskje da hamstre grått til darlige tider jeg da - både når det gjelder klær og ting og tang - for jeg har alltid elska grått - jeg glemmer ikke en genser og en herredressjakke som jeg slet ut for å ha brukt de for mye i 9 klasse - det var min uniform det året!!! ÅÅÅ som jeg elsket, spes genseren!!!

    SvarSlett

hadde det ikke vært for dere...osv:-)
you keep me bloggin - so leave me a sweet comment!