lørdag 21. april 2012

ny retrovase og pompom

dagene går til å tenke på konfirmasjon som bare er om to uker. Det går fort det, særlig når hagen vår ser ut som den gjør (se siste bilde) og det skal være strøkent innen den tid. Skal si vi må stå på. Men det er vel da man får gjort mest, når man må.
Jeg var så opphengt i å planlegge at jeg glemte at minstemann skulle i bursdag, jammen godt mammaen til bursdagsbarnet sendte en melding og spurte om han var på vei? Det fixet seg, swosj - reine klær og en hundrings i handa;)


på bildet ser dere linduken jeg skal bruke, det ble sååå mye finere enn hvit duk. (metervare fra stoff & stil)  Flest pompomer blir det i naturfarge (silkepapir på Biltema).
Rundt servietten ser dere en test på bordkortet, laget som et magebelte i pudderfarget papp. Jeg skal printe navnene på i sort. (Jeg skal printe før jeg klipper de opp altså, jeg måtte bare teste bredden.)


den store, grønne vasen kjøpte jeg hos damene i dumpa i dag. Jeg fikk også med meg flere av telysestakene jeg har i marmor. De er så fine satt sammen i gruppe.


ellers er jeg "i hundre" for å ligge så godt ann i fargeutfordringen til Nib. Jeg ser jeg er forbigått på barometeret av Fargefest! En fantastisk fargefest av en blogg hun har, og virkelig glad i farger, så det er ikke så rart! Jeg er født uten konkurranseinstinkt, så jeg er superhappy bare for å være i galleriet, men jeg skulle så gjerne vært på en oslotur, lært litt mer om styling og farger - sukk! "Thank you, we have already counted your vote." my ass! Kan man liksom ikke stemme fler ganger nå da;) Ha ha , gjett om jeg har forsøkt…vente til etter 12, slå av maskinen…nix. Jeg har tryglet min datter om hun kan legge det ut på face, men det var visst flaut. 
Nå er det bare en dag igjen å stemme, løp over til naboen, lån en maskin!
Stemme gjør du her! 
Oi, dette ble mye tekst til å være meg, litt party-forberedelse-adrenalin og litt konkurranseinstinkt allikevel?


ha en fin lørdagskveld!











15 kommentarer:

  1. HÆ? Eg har stemt på deg mange ganga! :) Går like fint hver gang:)
    Håpe ikke DU synes det e flaut, men eg la linken ut på Kåre si side så kongsbergfolket kan trå til litt for deg ;)
    Så fint det bli til konfirmasjonen!
    Sitt å småplanlegg 30 årsdagen min eg... Kanskje du må hjelpe meg å pynte bord :)
    God klem!

    SvarSlett
    Svar
    1. så rart!! må være noe galt med min laptop tror jeg…
      så bra du hjelper meg med å sanke stemmer, så hjelper jeg gjerne deg med å pynte bord!!!
      god klem igjen!

      Slett
  2. Har nettopp stemt en gang til...håper jo at du vinner:-) Det har du fortjent, for du er virkelig flink med styling og farger og jeg syns du skal få oppmerksomhet for det:-) Lykke til da, og også lykke til med konfirmasjonsforberedelser:-) Hilsen Anne Lise

    SvarSlett
    Svar
    1. tuuusen takk Anne Lise, så du får stemt flere ganger - det er BRA <3

      Slett
  3. Det blir fest likevel Tone :)
    Ikke alt behøver å være strøkent, så lenge stemningen er god ;)
    Vi har konfirmasjon 5. mai og jeg har ikke gjort noe ( WÆÆ, ble et øyeblikk litt svett ;)
    Ja ja, jeg sier som deg : Man får gjort mest, når man må, det er sant det ;)
    Lykke til med forberedelser !

    Klem fra Janne som skal inn å stemme ;)

    SvarSlett
  4. Jeg har prøvd å stemme igjen - fra telefonen denne gangen-, men får beskjed om at jeg allerede har stemt... Rart at det ikke er likt for alle som stemmer.

    Jeg gleder meg til å se ferdig pyntet til konfirmasjon. Det kommer til å bli så fint!

    Fin kveld til deg, Tone.

    SvarSlett
  5. Hehe...går det litt på utpust og innpust for tia :)

    Jeg går på mindfulnesskurs for tia. Lærer å stoppe, puste og fokusere.
    Har liksom aldri lært deg jeg. Hadde jeg skulle planlegge en konfirmasjon nå, hadde jeg gått av skaftet.
    Synes du gjør en super jobb! Dette ser veldig bra ut!

    Lin er innmari fint!
    Kjøpte et stykke for å slenge over sengen til visning, men det gjorde seg liksom ikke der.
    På bordet ditt, var det rålekkert da!

    Kjenner jeg blir så oppgitt over dette med å style det fint.
    Jeg prøver så godt jeg kan. Meglern sier ingen tepper og gardiner.
    Kommer akkurat fra en venninne nå som har hatt en stylist på besøk før visning.
    Hun har fått beskjed om å legge på teppe på gulvet og la gardinene henge.
    Ja, ja...det får gå som det går ;)

    Nå skal jeg inn og stemme på deg igjen.
    Hvis det går flere ganger...

    Ha det fint fine Tone!
    Klæm Siw

    SvarSlett
  6. ps, den grønne vasen var et kupp!!

    SvarSlett
  7. jeg har prøvd flere ganger å stemme på deg, men får bare opp at min stemme er allerede telt. hmfr. men krysser fingrer og tær for deg!!

    naturfarget pompoms på biltema? eller bare silkepapiret....?
    vakre, vakre, vakre var de uansett!!

    SvarSlett
    Svar
    1. ja er visst veldig forskjellig hvem som for stemt mer enn en gang, har det noe med nettleser å gjøre, safari? ikke godt å si.
      ikke ferdige poms nei, bare silkepapir…jeg skal rette på det i teksten jeg, så ikke Biltema får et renn av bloggere som spør etter det;)
      klem!

      Slett
  8. så lekre farger!!
    vi skal i konf i dag vi. kanskje jeg tar bilder, eller ikke bae kanskje forresten.
    ps. stemte på deg hihi hyyyysj!
    ha en finfin søndag!
    klem m

    SvarSlett
  9. Ser jo kjempe bra ut Tone, det kommer til å bli nydelig!! Flott fargesammensetning, håper snuppa blir fornøyd.
    Gratulerer med finaleplassen, krysser fingrene for deg..her har vi stemt fra alle pc'er..meg,Maiken og Ståle.. Hadde vært fryktelig gøy om du gikk av med seieren. Lykke lykke til!!!!

    God søndagsklem

    SvarSlett
  10. Hihi, herlig innlegg! Jeg har stemt på deg! Med mobilnettet også ;)

    Kommer til å bli den kuleste konfirmasjonspynten ever!!
    Masse lykke til med alt som skal gjøres frem til det "smeller"! rart det der.. alt man får gjort når man virkelig må bli ferdig :)

    God kveld til deg!
    klem

    SvarSlett
  11. Hei søta!
    ...jeg har stemt pÅ deg fraflere maskiner-siden jeg harvært i skien i helgen har jeg hatt tilgang til en liten "haug"...*ler* Hadde vært så stasom du vant!!!

    ...herlig innlegg forøvrig,søta! Smiler av teksten, og ser deg for m...*knis*
    Nyyyydelig dekor! Dette kommer tilåbli en superfin konfirmasjon altså....LEKKERT!

    ..og sådigger jeg fargeskalaen!LOVE!

    Stoooor klem til deg,søta!

    SvarSlett
  12. Har stemt, og skal nå gå inn å stemme med "jobbmaskina", herlige bidrag, både i galleriet og i finalen, ingen tvil om at du er FLINK, og fortjener seieren ( selv om det er flotte kokurrenter du har også..:))Gleder meg til å se hvor fint konfirmasjonspynten blir, det er ( heldigvis) mange år til jeg skal i ilden, men tiden går skremmende fort.., hihi
    Og hagen ja, slik ser det ut hos oss også for tiden, har drenert og skal skifte ut all "massen" i innkjørselen, lage ny mur osv osv... Ikke at vi gjør dette selv altså..( gruer meg til regningen kommer..)

    Ha en super ny uke:)
    klem

    SvarSlett

hadde det ikke vært for dere...osv:-)
you keep me bloggin - so leave me a sweet comment!