fredag 6. januar 2012

fin fredag fridag

i dag har vært en sånn fin fredag, en sånn hvor man er glad og avslappet i hele seg – ingenting man må!
Ser opp i åsen bak huset at det er blå himmel og sol. Da er det bare å ta hundene og kamera med ut i påskeværet.  
Ah – heldig den som kan gå på tur midt på dagen!

etter hundeturen, dro jeg en tur utom bruktbutikken til damene i dumpa.
Der er det leeenge siden jeg har vært, tro det eller ei. 
Ikke at det hadde samlet seg opp en hel masse siden jeg ikke hadde vært der på en stund altså, fant faktisk ingenting i dag!
Ikke i den andre bruktbutikken heller; den som ligger vis á vis polet, 
(ja, rødvin Falling Feather: chek! ja…også vis á vis Fuji Sushi; check!)
på en god fredag er det tradisjon å handle sushi og rødvin med hjem. Mmmm.

jeg var også å hentet pelsjakken min som jeg har arvet. Den hadde spjæret i sømmene. Koselige ”skomaker Andersen” 
hadde skjøtet og lappet så man ikke ikke kunne se det.
Han skulle nesten ikke ha betalt for det heller. Koselig i denne gamle bydelen altså.


(singlet med paljettkors (gina tricot) er jeg så fornøyd med at jeg tror jeg må gå med jakken åpen i dag…brrrrr!!)

ha en fin fredag alle sammen!









23 kommentarer:

  1. Hei Tone!
    Har fått adressen din av mamma, fin blogg!!
    Klem fra Ida

    SvarSlett
  2. Hei! Så fine bilder! Så kule hunder! Kjempeklem W

    SvarSlett
  3. Så søte hunder du har :) Fin fredag til deg og! Kos deg meg sushi og rødvin :)

    Klem Lene

    SvarSlett
  4. Det hørtes ut som en fin dag, Tone:) Og det er fine bilder du viser, både av deg, hudene og interiør!
    Fantastisk at det har kommet et sushi-sted til byen - det er bare så godt!!
    Nå er det ufattelig lenge siden jeg har gått på et bruktraid, håper snart at formen er bedre, så er det bare å komme seg ut og gi deg litt konkurranse;)

    Ha en fin helg:)

    Klem Sissel

    SvarSlett
  5. Så deilige bilder du byr på denne fredagen :)
    Digger army-bootsene og vurdere å hente frem mine fra boden...
    Har mange par etter årene mine i militæret ;)
    Knall-stilig den singleten -klart du ikke kan lukke jakka hi, hi.
    Kult bilde av deg forresten ;)
    Ha en vidunderlig helg, Tone.
    Klem May Helen

    SvarSlett
  6. For noen herlige søtnoser du har!! *smelt* Veldig fasinert av rasen, så pleier å være på utstiliingen som blir arrangert i hokksund for å titte litt.. Så man skal ikke se bort i fra at familien blir utvidet etterhvert ;)

    Ønsker deg en fin helg!

    SvarSlett
  7. Hørtes ut som en veldig bra dag!
    Hundene dine er så fine.
    Håper resten av helgen din blir like super!
    Klem

    SvarSlett
  8. Det så, og hørtes, ut som en deilig måte å tilbringe fredagen på!
    Kjempefin kåpe, synes det er greit med pels så lenge den er arvet;-)
    God helg til deg!

    SvarSlett
  9. Høres ut som en perfekt dag. Vi har en veldig bra by vi bor i! Heldig er du som kan nyte dagslyset ute! God helg til deg :)

    SvarSlett
  10. Alldeles deilige bilder! Perfekt fredag!!!
    God helg vennen!

    SvarSlett
  11. For et herlig innlegg! Go'følelse på go'fredag! Liker!

    Kos deg med rødvin i kveld. Og du, tusen takk for utrolig fin kommentar på NIB-innlegget mitt. Den ble jeg glad av!! :)

    SvarSlett
  12. Kule bilder..digger stilen din..
    Og du..har du 2 skjønne små?? eller er det turkompis??
    Ønsker deg en flott helg..høres ut som den begynte bra i dag..
    Klem fra meg:)

    SvarSlett
  13. Heisan Tone
    Høres ut som en deilig fredag og fine hunder i sne!! Helt rart å se sne, her vi lever blant asfalten.
    Fiiin helg til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  14. Ha en rigtig dejlig fredag aften med rødvin og sushi, det er en god tradition at ta med hjem hver fredag :)

    SvarSlett
  15. Lekker kåpe!

    Flotte bilder:)

    Ha en forsatt fin kveld. Hege

    SvarSlett
  16. Fytti for en FIN fredag!
    Og FINE bilder!

    SvarSlett
  17. For en flott dag! Også sushi og rødvin da, gitt. Det er noe annet enn taco og øl - selv om det også gir meg fredagsfølelse så det monner.

    Riktig god helg til deg!

    Klemmer fra Fransa

    SvarSlett
  18. Åh, for ein herlig fredag!! No fekk eg villt lyst på sushi, trur eg må få mannen til å kjøpe til meg før han skal på jobb i dag. Og du altså, du er berre så SMASHING!

    God helg!

    SvarSlett
  19. Tone, snupp!
    HERLIG, vennen*smile*
    ...fin fine bilder, og så go`stemning*smile*

    Fikk vanvittig lyst på sushi gitt...vi skal ha kjæreste kveld i dag, spørs om ikke det blir sushi og noe godt drikke attåt..*hihi*

    Pc-løs i øyeblikket, da pc-en fikk en stor kræsj og trenger livredning...det vil si vi holder på å slette alt og legge inn igjen...men d tar tid gitt..*snufs*

    ...heldigvis, så betyr det jo at den sikkert er frisk som en fisk igjen når vi bare har fått gjennomført det*smile* Og da har jeg litt godsaker på lur igjen vettu...ettehvert ihvertfall*ler*

    Ønsker deg og dine en super duper helg, vennen!
    Stooor klem til deg

    SvarSlett
  20. Heisan Tone
    Leste at du kanskje ville legge inn et bilde til i utfodringen til Nib, prøvde det jeg også.. men det gikk ikke siden jeg alt har link blir jeg hevet ut og klikker jeg på bildet som alt ligger blant bidragene får jeg spørsmålet om jeg vil slette eller ei og kan ikke gjøre noe den veien. Så en annen hadde lagt inn to bidrag, det var derfor jeg trodde det var mulig.
    Her har vi sovet lenge i dag, og nå er det på tide å reise til matbutikken og fylle opp. Far i huset fyller år på mandag og da velter slekta inn døra her. Ha en koselig lørdag!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  21. Herlig fredag!
    Ser ut som gutta, i likhet med Ella, storkoser seg i snøen. :)
    Her blir det sushi ikveld. DA er det helg i andre... Jula forsvinner nok ut døra iløpet av dagen, for Global Chic har banket på døra. Deilig med nye farger nå.
    Ha en finfin helg!
    Store klemmer fra oss tre

    SvarSlett
  22. Så herlige bulliser i snøen. :) min frenchie er helt gal etter snø men her er det regnvinter som normalt. Hva heter disse søtnosene dine da? Jeg liker nicket ditt Designhund utrolig godt, virkelig treffende! :)

    SvarSlett
  23. Så nydelige bilder du viser! Jeg har jo egentlig lagt meg til som følger av deg for en god stund tilbake men så hadde du ikke kommet opp i bloggrullen min og dermed har jo jeg gått glipp av mye inspirasjon ser jeg!! Nå skal jeg ta det litt igjen, og nå er du på plass i rollen så da skal jeg få med meg dine inspirerende krumspring på mer regelmessig basis;-)
    Ha en fin uke, klem fra Karlotte.

    SvarSlett

hadde det ikke vært for dere...osv:-)
you keep me bloggin - so leave me a sweet comment!