torsdag 21. april 2011

DIY skoleplansje

Utålmodig som jeg er, hadde jeg ikke tid til å vente til jeg fant en ekte vintage skoleplansje.
Jeg måtte lage min egen. Ikke vanskelig, men du må ha et tegneprogram fra Adobe som heter
Illustrator. Men om du ikke har A3 printer kan du jo skrive den ut hos et kopisenter.
Jeg har skrevet ut på kartong, avrundet hjørnene litt, samt preget kantene litt med brunfarge
slik at den skulle se gammel ut. Jeg fikk lyst til å lage flere...muligens av krypdyr?


I kveld er jeg jammenimeg all over på NIB sine sider! Det er litt rart for ei som alltid har
stått BAK kamera, og trives best med det. Men jeg benytter sjansen,  kaster gamle jante over
bord (sitat NIB) og nyter alle de fine kommentarene som strømmer på.
....blir veldig rørt...makan! 
I morgen skal de vise resten av bildene fra huset. Jeg har ikke sett bildene selv, så 
jeg er kjempespent - på en god måte. For ingen klarer dette bedre enn NIB jentene:-)



15 kommentarer:

  1. Hei Søte :)

    ...Jeg så deg på nib istad, GLEDER meg til å se alle bildene imrg!!

    Herlig :)

    Ha en finfin kveld!!

    SvarSlett
  2. Herlig, frøkna! Dette fikk jeg lyst til å fikse meg også gitt-var en knall ide og gjøre det selv...elsker adobe-programmene altså!*smile*

    ...gleder meg til å se resten av bildene fra det flotte hjemmet ditt i morgen*smile* Love your style!*smile*

    klem fra meg

    SvarSlett
  3. Jeg fikk så lyst til å bare hoppe inn i bildene på NIB sine sider, og gi deg en STOOOR klem! Vakre, vakre Tone. Kjenner deg jo ikke, men det føles som om jeg kjenner deg allikevel. ♥ Jeg GLEDER meg masse til å se mere fra huset ditt.

    SvarSlett
  4. Utrolig stilig DiY!! Har tenkt lenge på å lage noe slik med insekter selv, men har rett og slett ikke fått ut fingeren.
    Nå som jeg så hvor fint det ble hos deg så ble det blod på tann her ;).
    Ønsker deg en god påske.
    Klem Madelén

    SvarSlett
  5. Gleder meg til å se resten av bildene! Godt å bli minnet på det med jante... selv om man ofte viser fram både det ene og det andre, er det jo litt sårbart også. Og så gøy du ble inspirert til å vise fram klesskapet, forresten. God påske til deg!

    SvarSlett
  6. Hei på dæi!
    Så utrulig lurt, og ikke minst fint! Detta frista veldig å prøve ut!
    Kjempegøy å læse om dæi inne hos NIB!

    SvarSlett
  7. Nå har jeg tittet på NIB-artikkelen to ganger - og gleder meg til i morgen ;). Så hyggelig å se litt mer av deg.

    Og en annen ting. Tusen takk for at du alltid legger igjen så mange og hyggelige kommentarer. Jeg setter veldig pris på det ;).

    Klemklemklem

    SvarSlett
  8. Så knallbra artikkel på NIB! Du, det soverommet!!! Vis oss mer av det a!!!!!!

    SvarSlett
  9. For en FANTASTISK artkkel hos nib, er som de sier et ordentlig living hjem, og jeg elsker det bladet, og hjemmet ditt er helt klart i min smak, kunne flyttet rett inn....
    Legger meg til, for her vil jeg titte innom flere ganger....
    klem victoria

    SvarSlett
  10. Vet du... jeg har lenge likt bloggen din (og det vi ser av deg!) inderlig godt, men nå liker jeg den bare enda mer : )) Så fantastisk å se bilder og tekst hos NIB!

    Supert, Tone!

    ...og du, vis oss gjerne flere "helrom-bilder" :D )

    SvarSlett
  11. Hei:))
    Så morsomt og se fra NIB`s tur til deg!!
    Like fint- tøft- og iderikt som jeg tenkte meg:))
    Klem Marianne.

    SvarSlett
  12. Så god ide!
    Du er så flink, så innlegget på nib, WOW!

    SvarSlett
  13. Hva skal man si ;). Jeg bøyer meg i støvet (mitt eget - for det er jo ikke sikkert du har noe *S*). Det er så morsomt å se resultater av noen som KAN greia med interiør. Og det vinduet på soverommet - i could die for it ;). Du er FLINK. Jeg også er litt redd for at ting skal bli litt for søtt - så det gjelder å finne en balansegang - og jeg er jo ikke så innmari flink til dette med interiør. Det blir som det blir - og som jeg orker. Stor påskeaftenklem!

    SvarSlett
  14. Heisan Tone
    Glad påske! For en superduper plansje du har "mekket". Jeg elsker slike skoleplansjer og denne så jo rent "ekte" ut.
    Prisene stiger stadig på disse skoleplansjene ser jeg og søsteren min har hatt to flotte i butikken til 750 kr. stykket.
    SÅ; jeg har koset meg masse med roadtripen Nib-jentene hadde hos deg. Veldig morsomt å se søte deg og det lekre huset ditt! Soverommet er alldeles nydelig og så liker jeg det råe kjøkkenet veldig godt og der så jeg jammen meg Kaspara-grytkluter også!
    Så ble jeg jo smårørt over at det sto at Kaspara var favorittbloggen din da; tusen tusen takk!
    Her bakes det gjærbakst til Kardemommme med mann og datter svinger innom.
    Ha glade påskedager Tone!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  15. Hei Tone.
    For en flott blogg du har. Blir veldig inspirert av den. Skikkelig kul, rocka stil. Elsker den! Så herlige to Franske bulldogger dere har. Jeg har så lyst på en selv. Kan jeg spørre hvor du fikk tak i de og hvilke erfaringer du har med både hundene og ved å skaffe seg slike. Jeg bor oppi nord og kjenner ikke noen som har eller selger. har du noen råd og tips å gi meg?

    SvarSlett

hadde det ikke vært for dere...osv:-)
you keep me bloggin - so leave me a sweet comment!