onsdag 20. oktober 2010

Vimpler av vintageservietter

Disse lekre serviettene som alle er fra ca midt på 60- tallet tidlig 70- tallet
har tillhørt min tante da hun var liten. De har ligget lenge i dvale på loftet,
men fikk en kjempeidé av Kasparas regnbue sin blogg om å lage vimpler
av servietter. Utrolig hvordan disse bloggene setter igang kreativiteten, det er
jo så mye gøyere og ikke minst motiverende når man kan vise det bort.
Har hatt en lang tørke med fotografering - men nå har jeg lyst til å ta bilde
av alt:-)

Disse vimplene har jeg laget i både små og store i mange forskjellige farger.
Jeg kan ikke ha vimpler i hele huset så jeg kommer til å legge de ut for salg
her på bloggen. Tenk dere en kafé pyntet med disse? De gir meg god
partyfeeling - tenk årets kuleste vintageparty?




2 kommentarer:

  1. Hei Tone
    Så artig å se vimplene dine med de gamle flotte og frodige serviettene!
    Tro om du har brukt saks til å bølge dem i kantene... Jeg må innrømme at mine firkanta "vimpler" for tiden er blitt klippet spisse. Ufattelig enkel måte å lage vimpler på!
    Synes den isblå lille kista med tapet på ble så lekker i et innlegg under her og det skiltet "Kaffespesialist" var fantastisk.
    Ha en fin kveld!
    Hilsen kaspara

    SvarSlett
  2. Takk skal du ha Kaspara! Alle serviettene hadde faktisk bølgete kant orginalt, tror det var en 'greie' på en tiden...

    SvarSlett

hadde det ikke vært for dere...osv:-)
you keep me bloggin - so leave me a sweet comment!